Monday, November 18, 2019

Niat Umrah

Hai gais!
hari ni nak cerita pasal personal life sikit
pasal umrah
so aku takkan buat post label
dah lama sebenarnya target nak pergi umrah ni
sepatutnya pergi akhir tahun ni
tapi bila bincang dengan parents
dorang pula nak ikut
jadinya decide tarikh insyaAllah raya cina awal tahun depan
doakan urusan umrah aku dan family semuanya dipermudahkan tau gais
niat nak buat umrah ni mula terdetik di hati pada akhir tahun 2017
masa tu masih kerja kat tempat lama, pbjv
dan masa tu juga tengah apply kerja baru kat jobstreet
dengan harapan kalau dapat gaji lebih sikit nanti
boleh lah menabung 500 sebulan pada tahun 2018 dan 2019
total up nanti jadi 12k
boleh lah sponsor husband-to-be pergi umrah sekali
hew hew heww

tup tup dengan izin Allah gais aku dapatlah kerja kat xox ni
dengan gaji yang lebih sikit dari pbjv
dan macam yang aku target
aku betul-betul menabung 500 sebulan dari jan 2018
dan alhamdulillah akhirnya terkumpul lah duit untuk ke umrah yeayy!
tapi yang sedihnya
husband aku menentang niat aku untuk ke umrah
katanya duit untuk ke umrah tu elok lah simpan dulu
untuk kegunaan renovation rumah dan baby
umrah tu nanti lambat-lambat sikit pergi pun takpe
bila aku suarakan pendapat aku pasal niat umrah aku yang dah lama ni
dia tak faham / dia taknak faham
tapi aku tak salahkan dia juga
sebab masing-masing ada pendapat sendiri
aku faham dia punya concern nak simpan duit
untuk tahun-tahun yang terdekat ni

aku excited nak pergi umrah sebab tak sabar nak doa macam-macam
aku siap buat ongoing list doa lagi
sebab kat sana kan Allah akan cepat makbulkan doa kita
mostly nak doa dekat Allah untuk diri sendiri
untuk husband, untuk anak-anak nanti, untuk parents
dan orang-orang tersayang
bagi aku walaupun habis dalam satu amaun yang banyak untuk ke umrah
insyaAllah nanti Allah gantikan amaun yang lagi banyak untuk kita
percaya rezeki harta ni semua dari Allah
yang penting kita usaha, kita doa dan niat kita baik
dan kalau ada duit yang cukup untuk ke pergi umrah
kenapa taknak pergi kan?
tempat lain boleh pula pergi
cuba buat simple math
calculate semua expenses makan dan tempat yang kita pergi
over the weekends for the whole year
agaknya total semua tu lebih dari amaun untuk ke umrah
tapi takpelah aku just fikir
kalau Allah tak izinkan seseorang tu untuk ke rumahNya
pintu hati orang tu memang takkan terbuka
dengan itu, orang tu mesti akan ada je alasan untuknya
kesimpulannya
aku ajaklah adik lelaki aku untuk ke umrah sama-sama
mungkin apa yang berlaku ni adalah asbab yang sebenarnya
Allah jemput aku dan family untuk ke rumahNya
adik lelaki aku tu kira langkah kanan lah, murah rezekinya 😇

nanti kat sana
nak doalah
supaya suatu hari nanti dapat peluang kedua buat umrah
untuk pergi bersama husband pula

teringin sangat nak pergi umrah dengan Redha
korang yang baca ni doakan juga tau
insyaAllah semoga semuanya dipermudahkan
aaminn




No comments:

Post a Comment